NOVÉ DĚTSKÉ KOUTKY
VE FAKULTNÍ NEMOCNICI V OSTRAVĚ ZPŘÍJEMNÍ MALÝM PACIENTŮM ČEKÁNÍ NA VYŠETŘENÍ NOVÉ DĚTSKÉ KOUTKY
Ve středu15. října byl ve Fakultní nemocnici Ostrava v Ostravě – Porubě slavnostně zahájen provoz dětských koutků v čekárnách logopedické a foniatrické ambulance. Jejich vytvoření iniciovala obecně prospěšná společnost Dialog Jessenius, pro kterou na jaře uspořádala finanční sbírku ve svých prodejnách společnost Marks&Spencer.
„Poté, co jsme v loňském roce otevřeli koutek pro děti pacientů v Praze, jsme se letos rozhodli udělat radost malým pacientům v některé z moravských nemocnic,“ uvádí Petra Tesařová, předsedkyně správní rady Dialogu Jessenius o.p.s. a dodává, proč padla volba právě na Ostravu: „Byli jsme velmi překvapeni a potěšení zájmem zdejších žen o náš preventivní projekt Ruce na prsa, se kterým jsme navštívili v Ostravě loni na podzim. Už tehdy se nám spolupráce s Fakultní nemocnicí osvědčila, a proto jsme vybudovali koutky právě zde.“
„V čekárnách kliniky ORL pro děti s vadami sluchu a řeči se nám nelíbilo fádní prostředí. Proto byla iniciativa zaměřena právě na tyto prostory, aby se děti, které zde na vyšetření chodí, cítily příjemně. Povedlo se. Prostor je teplý, příjemný – barevný svět, děti ani mnohdy nechtějí odejít domů,“ řekla Mária Dobešová, náměstkyně pro ošetřovatelskou péči Fakultní nemocnice Ostrava.
Dětské koutky se nachází v budově polikliniky Fakultní nemocnice Ostrava ve 2. patře v čekárnách specializovaných ambulancí pro děti s vadami sluchu a řeči. Autorkou kreseb je akademická malířka Olga Tesařová, která během prázdnin vyzdobila svými veselými motivy zdi v obou prostorách.
Prostředky na vybudování koutků shromáždila společnost Marks&Spencer, která v rámci projektu "Děláme správnou věc" uspořádala na jaře letošního roku ve svých prodejnách finanční sbírku. „Jsme velice hrdí, že jsme pomohli vybudovat místo, kde se bude dětem líbit a zpříjemnit jim čekání na vyšetření. Na sbírce se podíleli naši zaměstnanci, obchodní partneři a zákazníci a všem patří velké poděkování,“uvádí Helena Vyhnánková, PR& Marketing managerMarks&Spencer.
Komentáře